Oldalak

2011. december 21., szerda

Mézeskalács

A karácsonyhoz szerintem hozzátartozik a mézeskalács...És nemcsak azért, mert finom, hanem mert sütéskor fantasztikus illatok járják be a házat, és még díszíteni is lehet vele...Na akkor itt a receptje:

Hozzávalók:


  • 9 evőkanál kristálycukor
  • 2 egész tojás + 2 tojás sárgája
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 7 dkg zsír
  • 7 dkg vaj
  • 2 kanál tejföl
  • 9 evőkanál méz
  • fél evőkanál szódabikarbóna
  • 60 dkg liszt

Elkészítés:


A cukrot, a tojásokat, a fahéjat, a zsírt, a vajat és a tejfölt egy tálban összekavarom. A szódabikarbónát a mézzel felforralom, majd a masszához öntöm, és belerakom a lisztet, összedolgozom. Pár órára hűtőbe teszem, akkor könnyebb vele dolgozni, de volt már, hogy idő hiányában azonnal nyújtottam és sütöttem.
Nagyon pici lisztet szoktam szórni a nyújtódeszkára, mielőtt kinyújtom, nem igényli a tészta, de én parás vagyok, tehát lisztezek. Félujjnyira nyújtom, kiszaggatom.
Előmelegített sütőben, kb. 160-180 fokon pár perc alatt világosra sütöm, ne barnuljon meg nagyon, mert akkor nem marad puha.
Különféle alakzatokat szoktunk kiszaggatni, amit pedig a fenyőfára szeretnénk tenni, abba hurkapálcikával szúrunk egy lyukat, hogy később át tudjuk rajta fűzni a cérnát. Díszítéshez 1 tojásfehérjét szoktam elkeverni annyi porcukorral, hogy folyós, szép fehér masszát kapjak. Pár óra alatt megszárad.

Megjegyzés:

Ha készen van akkor egy nagy tál aljába beleteszek egy meghámozott almát, köré ültetem a mézeskalácsokat, és letakarom az egészet egy koyharuhával. Nagyon sokáig puha marad, amit viszont a fenyőfára szeretnénk tenni, azt nem takarom le, mert ha túlpuhul, átszakítja a cérnát a tészta és leesik a fáról.


Nagyon puha mézeskalács

Forrás: mindmegette.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése